Arkiv

19. jun. 2012

Nem sommermad

Efter jeg er startet på Cap Horn skal jeg lige love jer for at jeg er blevet hurtigere samt så meget mere rutineret i køkkenet....

Det vil jeg fejre med at vise jer nogle lette sommer retter :D.....

Meget af min inspiration kommer stadigvæk fra min praktikplads på Cap Horn og deres menu (dog med modifikation)...



Hvide asparges med serano skinke, rygeostcreme og smørstegte kammuslinger
  • Sæt en gryde over med en god klat smør og vand i og lad det puldre koge. Tilsæt derefter de hvide asparges og lad dem koge til de er "al dente" - 2-3 min.
  • Bland rygeost med cremerfraishe og rør den indtil den ikke klumper
  • Steg kammuslingerne i smør kun lige til de karamellisere (Kammuslinger skal stadig være rå i midten)
  • Anret de hvide asparges med en god skinke samt peber
  • Vi drak en sød rose til som jeg personligt synes fungerede perfekt til



Morgen omelet med danske Fløjsfod svampe
  • 4 æg
  • 150 g Fløjlsfod svampe
  • Salt og peber
  • NB! en perfekt omelet skal være gyldenbrun samt fugtig men ikke våd i midten


Torsk med sautè af grøntsager oven på almindelige skruer
  • Kog pastaen
  • Steg torsken i smør til den er klar - når man steger fisk skal man passe på den ikke får for meget, derfor kan det være nemmer at dampe den i ovnen
  • Sauter grøntsagerne i smør til de er blevet bløde 



Spinat fettucini med brunet smør og salvie
  • Smelt smøret og tilsæt salvie bladene. Lad smøret smelte til det får en brunlig farve samt en nøddeagtig duft.
  • Kog pastaen og følg kogetiden på embalagen.

Caesar salad med inspiration fra Jamie Olivers opskrift
  • Steg kyllinge brysterne med serano skinke samt et salvie blad - jeg stegte den kun i 10 min og gav den samme tid til at hvile, hvilke resulterede i fantastisk saftigt kyllinge stykker.  
  • I mens kyllinge brysterne stod og hvilede lavede jeg hurtigt dressingen -
  • samt vaskede salaten 
  • Til sidst brækkede jeg grove ciabatta boller i stykker og overhældte dem med olie samt salt og gav dem 5 min lige under grillen i min ovn
and voila!



Hav en god sommer og bon appetit ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar