Arkiv

12. jan. 2013

Copenhagen Food # 15



Efter at have læst i et af mine ynglings blade Copenhagen Food blev jeg så inspireret af en af artiklerne der omhandlede sæson varer. Artiklen var om appelsiner og torsk.

Min veninde er lige flyttet hjemmefra og er næsten kommet hel på plads med tingene i sin nye lejlighed så hun inviterede mig på besøg til mad. Hele dagen gik jeg og tænkte på appelsiner og fisk - og kom til en konklusion at den fisk der ville passe bedst med en appelsin ville for mig være laksen. Heraf lavede vi en salat med skindstegt laks og stegte appelsiner med appelsin chili dressing. 


Thai salat med skindstegt laks og grillet appelsiner
Salaten
  • 2 mix salat
  • 3 appelsiner
  • 4 laksefileter 
  • 1 Chili
  • 1 håndfuld koriander
  • 2 forårsløg
Dressingen
  • Skalden fra 1 appelsin 
  • Saften fra ½ appelsin
  • Olie
  • Finthakket chili
Steg fisken i 8 min på skind siden skru helt ned fra bluset og vend laksen så overfladen på alle sidder bliver let gylden. Læg til side for at hvile og server når den er lun.

Bland imellem tiden salaten og skær løgene samt chili ud i finthakket stykker - lav herefter dressingen.

Mens laksen hviler steger du appelsinerne på panden så de får en grillet overflade.

Server så og pynt med koriander.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar