Arkiv

1. apr. 2013

Min ynglings morgenmad lige nu

Lige nu har jeg igennem lang tid spist yoghurt med Irmas Grødblandinger (den røde og den blå) hver morgen. Jeg føler mig i balance og mæt rigtig langt hen af dagen. Jeg bruger den græske 10 % fra Irma og enden sirup eller en form for honning, evt. bær





Igår aftes bagte jeg disse sunde muffins med Grødblandingen Nr. 6 (den blå). Perfekt til et morgenmåltid ! -







Til 6 stk.

37 1/2 g Smør
1 spsk. Honning
1 1/2 dl. Mælk
1 Æg
100 g Mel
1 tsk. Bagepulver
150 g Grødblanding Nr. 6
80 g Blåbær
1/4 tsk Salt

Fremgangsmåde 





  • Forvarm ovnen til 200 grader.
  • Smelt smørret og rør det sammen med honning, mælk og æg.
  • Bland mel, bagepulver, salt og müsli i en mellemstor skål. Tilsæt smørblandingen og rør det hele sammen.
  • Fordel dejen i små muffinsforme.
  • Sæt dine muffins i ovnen og bag dem i cirka 20 minutter eller indtil de begynder at blive gyldne. Lad dem køle af på en bagerist og spis dem lune.


Kilde - http://www.muffinsopskrifter.dk/node/17


Hvad er jeres ynglings morgenmad ??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar