Arkiv

30. sep. 2013

Min sunde uge 1

I løbet af september måned er jeg gået over og blevet meget sundheds fikseret, faktisk er jeg gået så langt at jeg faktisk overvejer at søge ind som ernæringteknolog

Mit morgenmads tip: fuldfed youghurt med en spsk sirup, eller grød - det ligger en rigtig god bund og start på dagen, man er mæt i lang tid efter

Snack: gå efter rodfrugter eksempelvis gulerødder de mætter godt på grund af dets stivelsesindhold og er super sunde

Frokost: Spis groft brød og salat med vandholdige grøntsager og som ikke indeholder nær så meget stivelse, og supler med magert kød

Snack: spis noget frugt, eller drik en smothie hvis du er ved at gå sukker kold, hvis du hungre efter salt kan du evt. spise en agurkemad med salt på

Aftensmad: fisk eller kød med salat og/eller rodfrugter

Spis tre hovedmåltider og snack 3 gange i løbet af dagen

Vælg vandholdig grøntsager frem for stivelsesrige grøntsager

Drik masser af vand

Motioner 3 gang ugentlig

Rør dig hver dag - gå en tur, tag cyklen, dans til din ynglings musik
Lyt til dig selv og din mave(fornemmelse) 

Tag dig tid til at fundere over dit liv

Mantra/motto
1. Jo jeg kan
2. Dont worry be happy


Ingen kommentarer:

Send en kommentar