Arkiv

25. nov. 2014

Fra Mexico til USA

Denne november har virkelig stået på mange dejlige middage med venner, kollegaer og skønne nye bekendtskaber.

Den første uge i november havde min skønne veninde Sandra fødselsdag og hun havde inviteret på en lækker mexicansk middag. Hendes kæreste Juan havde lavet lækker Mole Con Pollo. Dertil fik vi autentiske mexicanske majs tortilla (Majs tortillaerne var nogle Juan havde med fra Mexico, da det ikke er muligt at købe dem her) og mexicanske ris.




 Udover hovedretten fik vi tortilla chips a la tex-mex style med hjemmelavet guacamole og salsa. Og af drikkevarer fik vi den mexicanske øl Sol med lime og salt.  

Der manglede som sagt ikke noget. Blev så inspireret, det første jeg gjorde dagen derpå var at undersøge en masse forskellige autentiske mexicanske opskrifter.

Mole Con Pollo havde en helt anden smag og konsistens en jeg nogensinde havde oplevet. Jeg var hooked og havde med et, en impulsiv tanke eller nok mere en drøm om at tage til Mexico og opleve det hele, smage det hele, drikke det hele og nyde det hele.

Fantastisk aften fyldt med varme, kærlighed og inspirerende mad.



Et par uger efter stod den på Thanksgiving hos min dejlige veninde Mikala (Tjek hende ud her )

Efter arbejdet ankom jeg til hendes hyggelige lille lejlighed. Der var tændt stearinlys overalt, de andre havde allerede spist og var alle helt mætte. Men fik en stor tallerken og fik den varmet i mikroovnen.


Også til denne middag blev mine smagsløg udfordret samt yderest inspireret. Jeg var virkelig imponeret og havde adrig smagt noget lignede. De amerikaner er nu virklig gode til det der comfort food ;).

Efter hovedretten var der selvfølgelig også dessert, der bestod af den klassiske pumkin pie. Også her blev jeg overraket. Gladeligt overrasket.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar