Arkiv

17. dec. 2014

Selv skåret svinekæbe i porter

Husker i mit indlæg fra sensommeren hvor jeg havde meldt mig til et kursus kaldet Økologisk kød på menuen?
- Ellers tjek det ud her 

Igår stod den så på braiseret svinekæbe med lækker mørk øl sovs.
(Og ja svinekæben var fra det grise hovedet jeg parterede :P)



Og ikke for at blære mig men var oven ud stolt af resultatet. Mums hvor blev det lækkert!

Selvfølgelig havde jeg brug for lidt inspiration inden jeg begyndte så søgte lidt på svinekæber på google og fandt som det første denne opskrift på svinekæber her på Gastromands blog.

Gastromændene er altid gode til lækre kødretter.








Ingredienser
  • 1 pastinak
  • 1 persillerod
  • 2 gulerøder
  • 4 små skalotteløg
  • 33 cl porter øl
  • 0,75 l oksefond
  • 1 svinekæbe
  • 3 kartofler
  • 1 spsk. smør
  • 1/2 dl fløde
  • 1 håndfuld persille
  • citron skal
  • frisk revet peberod
  • syltede rødbede 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar