Arkiv

24. feb. 2016

Min bedste opskrift på Chili Con Carne

Denne opskrift må i simpelhent prøve!

Første gang jeg lavede denne opskrift blev det til en Chili Sin Carne da jeg ikke havde noget kød, så til jer der er vegetarer eller veganer i kan bare udlade kødet, trust me i bliver ikke skuffede ;)

Alle kan være med!



Chili Con Carne

2 løg finthakket
4 fed hvidløg
4 små røde thai chili
1 spsk hel spidskommen
1 kanelstang
8 hele nelliker
8 hele allehånde
350 g okse gullasch stykker
1/2 spsk tørret oregano
4 dåser hakket tomat
1 l vand
300 g udblødte og kogte hvide bønner
1 spsk ren kakao

Det der virkelig er tricket er at få brændt krydderierne god af og lade det simre for at trække alle smagstofferne ud. Krydderierne tilsættes først, derefter løgene og så skal denne blanding simre i 1/2 time hvorefter jeg tilsatte okse gullasch stykkerne og lod dem brune af og simre i yderligere 1/2 time.

Herefter kom jeg 4 dåser tomat i og 1 l vand ved. Til sidst kom jeg de forkogte bønner, oregano og kakao i og lod retten simre i 2-3 timer.



Jeg serverede retten med jasmin ris, korriander og cremefraiche :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar